سال انتشار: ۱۳۹۵ محل انتشار: سومین همایش ملی راهکارهای توسعه و ترویج علوم تربیتی ،روانشناسی ، مشاوره و آموزش در ایران کد COI مقاله: PCCONF03_103 زبان مقاله: فارسی حجم فایل: ۶۳۴.۴۵ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۹ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

چکیده مقاله:

زندگی انسان در طول تاریخ هرگز از تفکر و اندیشه خالی نبوده است، مهم تر از همه پویایی اندیشه است ، که بهتر است از دوران کودکی به این پدیده ی خدادادی توجه کافی شود ومربیان و آموزش و پرورش در شکوفایی آن نقشی سازنده داشته باشند . ضروری است بچههایی تفکر، تربیت کنیم زیرا این کودکان، هر روز در زندگی با واقعیتها و مشکلات روبرو شده و مسایل را، خود حل کنند. در این مقاله به دنبال این هستیم که با روشی کتابخانه ای و علمی نقش آموزش و پرورش را در ایجاد مهارت تفکر در دانش آموزان مورد بررسی قرار دهیم. در ابتدای این مقاله به طور کامل دیدگاه و نظرات بزرگان و دانشمندان مختلف را در مورد ماهیت تفکر و اندیشه پرداخته و در ادامه به اهمیت تفکر در آموزش و پرورش و در انتها روش های آموزش تفکر و پیشنهادات برای خلق تفکر در دانش آموزان مطالبی ارایه گردیده است .نتایج مقاله حاضر نشان می دهد نظام آموزش و پرورش، در نقش مرکز پژوهش و آموزش، با دارا بودن افراد فرهیخته )معلمان(، به مهارت های مختلف تفکر )حل مسیله، تفکر انتقادی و تفکر خلاق، تصمیمگیری، مهارتهای ارتباطی و بینفردی، خودآگاهی از اهداف بنیادی آموزش وپرورش است( به جای انتقال حقایق علمی به دانش آموزان، راهنما و تحلیلگر راهبردهای به کار گرفته شده در حل مسایل آنها باشیم و به جای ذخیرهسازی اطلاعات، اعمال متفکرانه را پرورش دهیم .

برای دانلود مقاله کلیک کنید

 


پرسش مهر 19 تفکر ,مقاله ,آموزش ,پرورش ,دانش ,آموزان ,دانش آموزان ,ایجاد مهارت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دکور چوبینه زیباتون نمایندگی فروش بیمه پاسارگاد سریال و فیلم https://t.me/Fillmiranii داماک-DAMAC آشپز باش فروشگاه اینترنتی